Chapter 1
-
ភាពផ្សេងគ្នារវាង ទស្សនៈ និងអញ្ញត្តិ
-ទស្សនៈ Concept -
អញ្ញត្តិ Variable
- ប្រសិទ្ធភាព Effectiveness - ភេទ
(ប្រុស ស្រី) Gender
- សេចក្តីពេញចិត្តSatisfaction - អកប្បកិរិយា Attitude
- ផលប៉ះពាល់Impact -
អាយុ Age
- ឧត្តមភាព Excellent -
ចំណូល Income
- សម្មិទ្ធិផលខ្ពស់ High Achiever - ទម្ងន់ Weight
- សេចក្តីគោរពខ្លួនឯង Self Esteem - កម្ពស់ Height
- មានតម្លៃ Rich - សាសនា Religion
ទស្សនាទានជាប្រធានបទធ្វើអោយចាបអារម្មណ៍វាគ្មានទម្រង់ការ អញ្ញត្តិអាចវាស់វែងបានគិតលើកម្រិតភាពច្បាស់
មួយពិតប្រាកដទេ ដូចជាយល់ឃើញ ចំណោមមនុស្សផ្សេងគ្នា លាស់ផ្សេងគ្នា ពីវិសាលភាពមួយទៅវិសាលភាព
ដូចនេះទស្សនាទានជាច្រើនមិនអាចវាស់វែងបាន មួយ
និងពីអញ្ញត្តិមួយទៅអញ្ញត្តិមួយ
-
ប្រភេទនៃអញ្ញត្តិ Type of Variables = 4
o អញ្ញត្តិឯករាជ្យ Independent Variable ជាអញ្ញត្តិដែលនាំមកនូវការផ្លាស់ប្តូរទៅក្នុងបាតុភាព
ឬក៏ស្ថានភាពមួយ
o អញ្ញត្តិមិនឯករាជ្យ Dependent ទិន្នផលដែលបាននាំមកនូវពីការប្រែប្រួលតាម
និងអាស្រ័យលើ អញ្ញត្តិឯករាជ្យ
o អញ្ញត្តិខាងក្រៅ Extraneous Variable ជាកត្តាផ្សេងៗប្រតិបត្តិនៅក្នុងស្ថានភាពជីវិតពិត
អាចជះ ឥទ្ធិពល ផ្លាស់ប្តូរ បានសម្មតចំពោះអញ្ញត្តិរាជ្យ
o អញ្ញត្តិអន្តរាគមន៍ Intervening Variable ពេលខ្លះហៅថាអញ្ញត្តិបញ្ចូលគ្នា
ភ្ជាប់ជាមួយអញ្ញត្តិឯករាជ្យ និង អញ្ញត្តិមិនឯករាជ្យ ។
នៅក្នុងស្ថានភាពពិតប្រាកដទំនាក់ទំនងរវាងអញ្ញត្តិឯករាជ្យ និងអញ្ញត្តិមិនឯករាជ្យ
មិនអាចបង្កើតឡើងដោយគ្មានការអន្តរាគមន៍របស់អញ្ញត្តិផ្សេងៗបានទេ ។
-
រចនាសម្ព័ន្ធស្រាវជ្រាវ ចែកចេញជា ៦ ចំណុច
o សេចក្តីផ្តើម ៖
បុព្វហេតុនៃការស្រាវជ្រាវ ចំណោទបញ្ហា គោលបំណងស្រាវជ្រាវ ទំហំ
និងដែន កំណត់ការស្រាវជ្រាវ វិធីសាស្រ្តស្រាវជ្រាវ សារៈសំខាន់នៃការសិក្សា
រចនាសម្ព័ន្ធនៃការសិក្សា
o ការរំលឹកទ្រឹស្តី
o វិធីសាស្រ្តស្រាវជ្រាវ
៖ កំណត់អថេរឯករាជ្យ អថេរមិនឯករាជ្យ ព្រមទាំងទិន្ន័យចំបង និងទិន្នន័យបន្ទាប់បន្សំ
o ការសិក្សាស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នរបស់ក្រុមហ៊ុន
o វិភាគទិន្នន័យ
និងរបកគំហើញ
o សន្និដ្ឋាន
និងផ្តល់អនុសាសន៍
-
រចនាសម្ព័ន្ធសំណើរស្រាវជ្រាវ ចែកចេញជា ៩ ចំណុច
o បុព្វកថា លំនាំដើម ៖
ប្រវត្តរបស់អង្គភាពដែលយើងចុះទៅស្រាវជ្រាវ
o ចំណោទបញ្ហា ៖
ការជួបប្រទះនៅពេលចុះទៅស្រាវជ្រាវ
o គោលដៅនៃការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
៖ ស្ថានភាព អ្វីដែលយើងចង់បាន
o កំណត់ពត៌មានដែលត្រូវការ
៖ អាស្រ័យលើដែនកំណត់ ពត៌មានជាក់ស្តែង ពិត
o ទំហំ
និងដែនកំណត់នៃការសិក្សា ៖ កម្រិតដែលយើងលើកយកមកធ្វើការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
o វិធីសាស្រ្តនៃការស្រាវជ្រាវ
៖ បច្ចេកទេសនៃការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
o សារៈសំខាន់នៃការសិក្សា
៖ លទ្ធផលដែលទទួលបានមុន កំឡុងពេល និងក្រោយពេលសិក្សាស្រាវជ្រាវ
o រចនាសម្ព័ន្ធនៃការស្រាវជ្រាវ
៖ រៀបចំណុចសំខាន់ៗដែលត្រូវលើកយកមកធ្វើការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
o ស្នើលើគ្រោងការពេលវេលា
៖ លើកយកប្រធានបទមកធ្វើការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
-
គោលបំណងនៃសំណើស្រាវជ្រាវ ចែកចេញជា ៣ ចំណុច
o ដើម្បីបង្ហាញនូវការគ្រប់គ្រងសំណួរដែលបានស្រាវជ្រាវ
និងសារៈសំខាន់របស់វា
o ដើម្បីពិភាក្សាប្រឹងប្រែងស្រាវជ្រាវដ៏ទៃទៀតដែលមានកិច្ចការជាប់ទាក់ទងការគ្រប់គ្រងសំណួរ
o ដើម្បីភាពប្រសើរឡើងទិន្នន័យចាំបាច់សម្រាប់ដោះស្រាយការគ្រប់គ្រងសំណួរ
និងរបៀបទិន្នន័យនឹងត្រូវ បានប្រមូល ប្រព្រឹត្តិ និងបកស្រាយ
No comments:
Post a Comment